dijous, 25 d’octubre del 2012

La fotografia, tot un art.

En una de les sessions de projectes artístics a la primera infància, vam tenir el plaer de gaudir de les sessions de la nostra companya Marina Ribas, la qual ens va portar a l'exterior a realitzar fotografies i una vegada recopilat el material ens va tornar a l'aula per tal que manegessin el programa Photoscape que prèviament ens havíem tingut que baixar, ja que en les aules del I.E.S Santa Maria (institut al qual acudim a realitzar aquesta matèria, no disposa de xarxa Wifi). Així doncs ens vam posar mans a l'obra i amb els petits consells sobre com emprar una càmera professional i el programa, el qual ja coneixia, encara que no fora del tot del meu agrad, vam fer feina. Així doncs, una de les mostres que m'agradaria compartir és la següent. La primera és la fotografia original d'una de les costes de l'Illa Pitiussa, Formentera, en la qual viu part de la meva família, motiu pel qual he anat amb més assiduïtat a visitar. La següent imatge és el resultat d'emprar diversos efectes amb el Photoscape, tal i com l'efecte sèpia, l'efecte envelliment,canviar bocins de la imatge, restaurant-la de manera que no ho sembli, etc. 

Imatge original:


Imatge editada:

Tal i com es pot observar, aquesta fotografia vaig retocar-la a la meva llar, ja que em pareixia interessant. D'aquesta manera vaig poder experimentar amb més calma les seves potencialitats, fet que va provocar que em sorgissin alguns petits problemes a l'hora de guardar-la en el format adequat, ja que la guardava des de l'apartat editor i la imatge restant sols es podia obrir des de l'editor d'aquell programa. Finalment, amb l'ajuda de la meva companya Marta Cabrera, vam descobrir que per tal de que la fotografia quedara com a definitiva, ens havíem de situar en l'apartat de processador i guardar. D'aquesta manera puc mostrar el resultat final. No obstant, m'agradaria destacar, que m'ha semblat un poc complex l'ús d'aquest programa, i personalment, encara que probablement no tingui un potencial tan elevat, sol emprar el Picassa, els qual crec que resulta més senzill i les instruccions més aclaridores per emprar-lo a un nivell més "amateur".

A més a més, amb finalitat orientativa, la nostra mentora en aquesta sessió ha posat a la nostra disposició un document en el qual trobem per escrit tota una sèrie d'esclariments molt útils per l'ús i maneig d'una càmera digital. El document és el següent:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada