divendres, 23 de novembre del 2012

Ballem tots junts!

En una de les sessions del Banc de Temps realitzades vam fer una sessió en la qual vam aprendre diferents tipus de ball, en funció dels interessos que teníem com a grup. Així doncs, comandada per la nostra companya Noelia Martos, vam anar aprenent moltes dades interessants i unes pinzellades bàsiques sobre la execució d'aquests. En primera instància ens va explicar tota una sèrie de dades del ball pagès. Mentre ens explicava tot aizò va anar vestint a una de les nostres companyes, la qual es va oferir com voluntària, amb la roba tradicional del ball pagès, tal i com aniria una de les pageses que treballessin al camp. A més a més, va exposar que hi havia més tipus de vestimentes en funció dels diners que la família tinguera i que a més a més, aquestes es solien complementar amb joies. El document informatiu que va compartir amb nosaltres fou el següent:



Després de les nocions teòriques, ens vam dedicar a realitzar els balls més destacats. D'aquesta manera ens va ensenyar a ballar la llarga, la curta, la filera... els balls més destacats i rellevants. Com que jo també en sabia, vaig ajudar-la un poc en algun dels balls, ja que resulta molt difícil ensenyar a tanta gent a la vegada, sobretot si estan aprenent a fer de noi i de noia a la vegada. D'aquesta forma, jo vaig comandar una llarga filera que vam realitzar gairebé la totalitat de les al·lotes de la classe. Va ser molt divertit la veritat. No obstant, m'agradaria destacar que encara que tots aquests balls pertanyin al Folklore de l'illa eivissenca, aquests sofreixen algunes variacions en funció de la franja d'Eivissa en la que ens trobem. De forma que com Noelia pertanyia a la colla de San Carles i jo havia estat en les Colles de Sant Jordi i Sa Bodega, havia alguns balls com la curta o el que jo anomeno "Nou rodades" que ens va ensenyar diferent.

Una vegada acabat amb el ball pagès ens va ensenyar els passos bàsics de Flamenc, la veritat és que aquests van resultar un poc més complexos per totes les aprenents que erem dintre de l'aula, però amb un poc de pràctica ens el vam aprendre. A continuació, la nostra companya Cristina ens va ensenyar els passos bàsics de Salsa. Com que jo en primer de Batxillerat a l'assignatura d'educació física ja havia realitzat un apartat anomenat "Balls de Saló" ja en tenia unes petites nocions, de manera que algunes ens vam posar a ballar en parelles. 

Continuant amb els balls més llatins, ens vam posar a ballar la popular "Danza Kuduro" de Don Omar, amb una coreografia que tenia realitzada Noelia i que ja la havia posada en pràctica amb infants. Tal interès es va generar i entusiasme que finalment es va acabar ballant el clàssic "La Macarena". Perquè us pugueu fer una petita idea, Marta Cabrera i jo hem realitzat un petit Movie Maker en el qual podreu veure breument alguns dels moments més destacats de la sessió.  



Per acabar amb aquesta entrada, m'agradaria destacar que va ser un taller molt dinàmic i que personalment em va agradar molt, ja que penso que a la vegada que realitzàvem exercici, vam alliberar tensions i ens ho vam passar molt be. No obstant, m'agradaria destacar que vam tenir algun petit inconvenient a l'hora de documentar, ja que no podíem fer-ho mentre ballàvem o ens apreníem les passes a seguir, i si ho gravàvem  ens no ens era possible seguir la sessió. Però com balanç final... penso que a estat un taller molt interessant, ja que persones que mai practiquen aquest esport, normalment per timidesa o per falta de temps, han tingut l'oportunitat de llençar-se a la piscina i provar-ho. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada