dijous, 14 de febrer del 2013

La relació família i escola

Arrel de llegir més i aprofundir en la matèria de l'assignatura 22028 Família i escola, he anat com descobrint o aprofundint en un procés tan complex i a la vegada necessari com és la comunicació contínua amb aquestes. D'aquesta manera, m'ha sorprès les dades que ens mostra Carles Parellada (2000) que afirma que a mesura que els nens es van fent més grans i van perdent la seva aparença de fragilitat, de necessitat de l'adult, la comunicació amb les famílies va disminuint de manera proporcional a aquest canvi, encara que tots som conscients que és necessari aquest feedback durant tota la etapa escolar, també en l'adolescència, en la que es donen les taxes més baixes de participació i resulta necessari remarcar que aquest és un moment de canvi i crisi en la qual es necessita una bona figura de referència pendent dels al·lots. Així doncs, remarca la importància de portar a terme una comunicació oberta, en la qual els mestres no ens presentem amb prejudicis davant dels pares ni els culpem i que les famílies i la societat en general, vagi reconeguen de manera progressiva la important tasca de la docència.

A més a més, m'ha agradat molt i m'ha fet reflexionar, que postula segueix postulant C. Parellada sobre la vertadera finalitat de les reunions amb les famílies i que no hem de perdre de vista, és la comunicació, no és arribar a acords o dir com ho han de fer amb els seus fills, sinó que és aconseguir una vertadera comunicació basada en el respecte i la confiança mútua, encara que en una reunió no s'aconsegueixi tots els resultats o la informació esperada pel docent, hem de respectar el ritme i la manera de fer de les famílies, la seva cultura i la seva història personal, tal i com ho fem amb els propis infants.

Així doncs, també destaca la importància de la confiança, ja que per parlar i per tal que els pares comparteixin amb nosaltres les seves inquietuds, dificultats, situacions personals... es necessita contacte, comprensió i respecte. Però per arribar a aquest punt, per aconseguir tot això, no és qüestió d'un dia ni és una tasca senzilla, resulta sempre fonamental disposar del temps i l'espai adequat per portar a terme aquests encontres tenint ben preparada i planificada l'entrevista. Però a més a més, és indispensable atendre totes les demandes per part de les famílies de reunió, encara que el docent pensi que no resulta necessari o que ja es reuniran més endavant,

Personalment, m'agradaria destacar que m'ha resultat molt interessant totes aquestes lectures sobre el contacte amb les famílies i la relació amb aquestes, com ha de ser, quins elements ha de contemplar... Així doncs a causa de la manca de temps no hem pogut aprofundir en les reunions col·lectives i altres tipus d'encontres amb les famílies, fet que probablement hauriem pogut evitar, sempre des de la meva humil opinió, si haguessin omitit alguns temes que en altres assignatures ja havíem tractat, tal i com els tipus de famílies, els tipus de vincles afectius, els estils educatius,etc. No obstant les lectures proporcionades han estat d'allò més instructives i productives per mi, sobretot en el preludi del període del Pràcticum.

Lloc web de la imatge

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada