dimecres, 13 de febrer del 2013

Reflexió sobre "Banc del temps" tota una experiència!

Una vegada realitzat aquest projecte durant tot el semestre, m'agradaria plasmar tot un seguit de reflexions sobre que ha suposat per mi la realització i participació en el banc del temps, portat a terme en la universitat. Així doncs, m'agradaria començar dient que la idea que de compartir amb els altres els coneixements propis,i aprendre dels altres, de les seves habilitats i la seva companyia, resulta molt enriquidor, ja que  encaixa molt be amb la filosofia de compartir desinteressadament amb els altres els nostres coneixements i aprendre'n també, tan en qualitat d'alumne com d'ensenyant. 

A més a més, crec que aquest projecte encaixa a la perfecció amb la idea de pèrdua de protagonisme del professor i les tradicionals classes magistrals en les que els nens es mantenen passivament a l'espera de ser "omplits de coneixements". D'aquesta forma, hem anat més enllà, ja que els docents com a persones tenen les seves habilitats i les seves mancances, però amb l'experiència portada a terme hem compartit els nostres punts forts i amb l'ajuda i recolzament dels altres ens hem enfrontat a les nostres debilitats, per tal de superar-les i sobretot aprendre. Arrel d'aquest projecte portat a terme dintre de l'aula, del qual mai havia escoltat a parlar, he investigat i descobert que ja esta ben instaurat en moltes províncies espanyoles, com Múrcia  Valladolid, Madrid, València... I fins i tot algun d'aquests pobles han fet un spot publicitari per promocionar aquests tipus d'activitats. Un clar exemple d'aquest és el de Villanueva de la Serena, que encara que en ocasions sigui un poc estrambòtic, deixa molt clara la idea sobre que consisteix:


Així doncs, amb aquesta experiència he descobert molts aspectes sobre mi mateixa i moltes aficions de les quals no imaginava que em podien agradar tant. Com l'artesania de la costura, la cuina... Per altra banda, he pogut gaudir de taller que ja era conscient que m'agradaven tal i com els d'ornaments nadalencs, ja que m'agrada molt la realització de manualitats i aprendre a fer manualitats com la flor nadalenca, el pom pon, els diferents tipus de ball,etc.

Per ser una assignatura en la carrera, m'haguera agradat que s'hagueren treballat aspectes més enfocats a la nostra carrera professional i que per exemple haguéssim realitzat activitats que poguéssim realitzar amb infants més petitons, ja que personalment vaig tenir l'experiència de que l'any passat, quan vaig acudir al centre C.E.I Mafalda, de pràctiques, estava totalment desorientada a l'hora de planificar activitats per infants amb edats comprengudes entre l'any i l'any i mig, ja que al llarg de la carrera, la majoria de activitats han estat més enfocades a infants de finals de segon cicle d'educació infantils (quatre o cinc anys aproximadament) o fins i tot per infants de primària o E.S.O.

Encara que, personalment crec que les activitats de cuina i cant han estat molt ben encaminades, ja que veig molt important aquestes tasques en educació infantil, doncs molt sovint es realitzen activitats de cuina, cants,etc. D'aquesta manera penso que activitats com aprendre a tenir cura de la nostra veu, adquirir seguretat de  en el cant, en les nostres habilitats manuals... ja que ens afavoriran en la nostra pràctica professional. En alguna de les sessions portades a terme, potser m'han faltat una direcció, uns objectius més concrets que guiessin la pràctica, un fil conductor per evitar la sensació que a vegades teníem de descontextualització de es activitats, en ocasions sense una finalitat clarament explícita.

A tall de conclusió, m'agradaria destacar que ha estat una experiència molt enriquidora, que m'ha ajudat a ampliar el meu cercle de coneixements habilitats i actituds, descobrint així aspectes que per mi mateixa probablement no haguera intentat ni realitzat, tal i com les manualitats de la costura, la cuina, en la qual sempre m'he sentit molt insegura, però que amb aquest recull d'activitats m'ha animat a no donar-me per vençuda i pensar que si ens esforcem i li dediquem temps, podem adquirir les habilitats necessàries per portar gairebé qualsevol tipus d'activitat, encara que sigui a nivell amateur.

Lloc web de la imatge

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada