dimecres, 30 de gener del 2013

Primera visita a s'Olivera!

Avui hem tingut el primer contacte directe amb l'escola on acudirem a fer les pràctiques, és el C.P. s'Olivera. La primera impressió del centre va ser fantàstica, ja que són espais que es veuen molt nous, amplis, plens de vida, parets documentades,etc.

En primera instància ens van acollir la directora i la cap d'estudis, les quals ens van donar les dades bàsiques i ens van fer una molt bona acollida, presentat-nos, fent-nos asseure...

A continuació ens van deixar triar dintre del ventall de classes que tenien disponibles per incloure-hi practicants i ens van anar assignant, en funció de les prioritats i de les places disponibles. D'aquesta manera, na Dàmaris es va quedar amb un grup de tres anys, na Nieves i na Marta es van quedar amb un grup de cinc anys cadascuna (ja que és una escola de doble línia) i jo em vaig quedar amb un dels grups de quatre anys. Una de les peculiaritats que va destacar la directora del grup al qual m'han destinat és que compta amb un nen que presenta autisme, de manera que aquest fet presentarà una situació d'aprenentatge afegida, ja que tindré la oportunitat d'estar en contacte l'EOEP i de realitzar ACI's adaptades a aquest infants, aspecte que penso que ho hem donat de manera poc profunda, ja que no haurem realitzat més de dos adaptacions en el grau i és un aspecte en el que som conscient que he de treballar molt més, per tal d'ampliar els meus coneixements i recursos a l'hora de donar respostes adaptades a les individualitats dels nens i si presenten cap tipus de NESE, penso que encara requerirà més esforç i treball, el qual afronto amb il·lusió com un vertader repte.

Una vegada parlats els aspectes més destacats, ens van presentar els nostres tutors i a tots els mestres d'educació infantil i vam estar parlant amb ells de manera conjunta. Poc després cada tutor ens va portar a la que seria la nostra classe, i ens van explicar i respondre les nostres preguntes. La veritat és que jo li vaig realitzar un gran nombre de preguntes ja que havia vist que els espais eren molt grans però m'interessava saber un poc més sobre com funcionava i com estava distribuit. Així doncs vaig descobrir que els divendres acudeixen a la piscina, que cada dia els nens han de portar esmorzar diferent (entrepà, fruita, galetes...), que els infants tenen la possibilitat de quedar-se a l'escola a dinar, que es realitzen unes hores setmanals a treballar per projectes, que també realitzen diferents taller intercicle (és a dir que es mouen amb tota llibertat pel centre cercant, observant i escollint els tallers que més s'adapti als seus gustos i necessitats del dia en concret) classes de música, classes d'anglès, psicomotricitat (a més a més hi ha un mestre psicomotricista, format per Psicopraxis, i tindré la oportunitat de assistir com observadora a les seves sessions)...

A tall de conclusió, m'agradaria dir que els mestres i la meva tutora en especial, encara que aquell dia s'havia donat un gran cop al cap, em va rebre amb els braços oberts, encoratjant-me, fent-me sentir molt còmoda, recolzant-me, parlant-me de la seva experiència en aquesta escola (ja que sols porta un any i dia rere dia fa descobriments) de manera oberta i molt amigable. Voldria destacar que em vaig sentir molt be, molt acollida, que ens van obrir les portes i els braços i que vam sortir molt il·lusionades i amb moltes ganes de començar aquesta nova i última etapa de la nostra formació de Grau: les pràctiques en segon cicle.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada